Deutsches Theatermuseum
Europa,  Niemcy

Wycieczka po Monachium – Niemcy

W Maju 2019 w ramach urlopu pojechałam na wycieczkę po Bawarii.

Pierwszym miastem jakie zwiedzaliśmy było Monachium. Zwiedzanie jego zaczęliśmy od odwiedzenia Starej Pinakoteki (muzeum sztuki w Monachium) by z stamtąd przenieść się do Parku Olimpijskiego.

Muzeum BMW w Monachium

Zaraz obok parku znajduje się Muzeum BMW. Widzieliśmy je już wcześniej z wierzy widokowej w parku. Muzeum praktycznie każdy zwiedzał po swojemu. Oczywiście można wykupić wycieczkę po nim z przewodnikiem po Niemiecku lub Angielsku jednak my byliśmy tam za krótko.

Muzeum można zwiedzić samemu lub z przewodnikiem. Jeśli mamy taką możliwość i ochotę to warto chyba przetestować obie opcje. Jedną z atrakcji jest tutaj możliwość by usiąść na motorze lub w samochodzie tej marki.

Okazjonalnie też odbywa się tutaj odbiór ekskluzywnych samochodów.

Centrum Monachium

Po szybkim zwiedzeniu muzeum udaliśmy się autokarem do centrum miasta. Gdzie udaliśmy się na spacer. W ramach spaceru odwiedziliśmy park, ogród HOFGARTEN. Jak widać na zdjęciach poniżej to dość przyjemne do zwiedzania miejsce.

Po szybkim przejściu parku udaliśmy się do Odeonsplatz – mieści się na nim wiele budynków. Mnie najciekawszy wydał się Feldherrnhalle.

Po odejściu z tego miejsca przeszliśmy jeszcze kilka uliczek. Zobaczyliśmy np. Stary Ratusz w Monachium. Mimo, że Nowy Ratusz widoczny był w oddali poszliśmy dalej pomiędzy uliczkami.

Nowy Ratusz w Monachium

Tak naprawdę dopiero pod Nowym ratuszem mieliśmy możliwość trochę odpocząć. W muzeum BMW było za mało czasu.

Praktycznie wszyscy zaczęli szukać miejsca na późny obiad. Całkiem sporo osób przy tym liczyło na zjedzenie zupy ze szparagów. Okres na nie w Bawarii dobiegał już końca, ale nadal zupę można było kupić w niektórych restauracjach. Jak by co ja ją zjadłam dopiero w Etal.

« z 2 »

O mojej wycieczce

W samym Monachium spędziłam 1 dzień. Podzieliłam jednak galerię na 2 części. Tego dnia wykonałam dużo zdjęć więc uznałam, że go podzielę. W pierwszej części umieściłam zdjęcia z wierzy widokowej w Parku Olimpijskim.

Ta część pokazuje już bardziej same Monachium. I to co było mi dane w nim zobaczyć.Na początek wspomnę, że było to najdroższe miasto w całej wycieczce. Urokliwe jest co zwiedzać, ale jak dla mnie trochę drogie. Nie mniej jednak wiosną 2019 roku miasto było piękne.

Starałam się ustawić zdjęcia w kolejności jak szliśmy. Osoby, które znają miasto zapewne zauważą, że kręciliśmy się w kółko.